Meteen naar de inhoud
Home » Service en onderhoud

Service en onderhoud

Een veelgestelde vraag van onze klanten is of wij ook service- en onderhoudsdiensten voor KNX-installaties aanbieden. Het antwoord hierop is kort: ja, wij bieden deze diensten aan.

Ongeveer vijftig procent van onze werkzaamheden bestaat uit het onderhouden, servicen en aanpassen van bestaande installaties. Deze diensten leveren wij zowel voor door ons geprogrammeerde installaties als voor installaties die door collega integrators zijn opgeleverd. In het laatste geval starten wij onze servicediensten met het verzamelen van informatie over de betreffende installatie. Wij vragen het ETS-projectbestand op bij de oorspronkelijke programmeur en verkrijgen de benodigde inloggegevens. Op basis van deze informatie stellen wij samen met de klant een plan op om de installatie te updaten.

Indien de installatie nog niet op afstand benaderbaar is, adviseren wij eerst om deze te voorzien van een ‘Remote Access Module’. Deze investering stelt ons als integrators in staat om de installatie over een langere periode op afstand te monitoren, zonder fysiek aanwezig te hoeven zijn. Hierdoor kunnen problemen, zoals met verwarming of afzuiging, efficiënter worden opgespoord en aangepakt. Aanpassingen kunnen na analyse vaak snel worden doorgevoerd, zonder dat de klant daarvoor thuis hoeft te blijven. Voor updates en kleine aanpassingen bieden we onze service contracten aan. We informeren u graag over de mogelijkheden.